Autorizații de construcție

Ai planuri de ridicare a unei case şi doreşti să obţii cât mai repede o autorizaţie de construcţie? Îţi spunem ce trebuie să faci în acest sens, oferindu-ţi totodată detalii de interes legate de documente şi bineînţeles, sprijinul nostru pentru obţinerea acestuia în cel mai scurt timp!

 

Autorizaţia de construcţie, primul pas în orice proiect

 

Orice proiect de specialitate debutează nu cu achiziţia materialelor, ci cu obţinerea autorizaţiei de construire. Practic, posesia acesteia reprezintă dovada faptului că administraţia publică locală şi-a dat acordul pentru ridicarea imobilului tău.

 

Indiferent că vrei să construieşti o casă sau un cimitir, tot ai nevoie de autorizaţie de construcţie! Tipul proprietăţii este mai puţin important; autoritatiile ţin cont de faptul că vrei să aduci modificări planului urbanistic al unei zone, tocmai de aceea ai nevoie de acordul lor.

 

Valabilitate autorizaţie de construcţie

 

Orice autorizaţie de acest gen are un termen de valabilitate de 12 luni. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că, în decurs de un an de la obţinerea actului, este esenţial să începi să construieşti, în caz contrar documentul îşi pierde valabilitatea iar noi demersuri trebuie demarate în scopul redobândirii.

 

Termenul de 1 an nu este un deadline pentru finalizarea lucrărilor, ci perioada în care poţi prelungi valabilitatea autorizaţiei de maxim două ori până termini construcţia; altfel spus, pe întreaga durata a execuţiei.

 

Cum obţii o autorizaţie de construcţie?

 

Eliberarea unui astfel de document de către organele abilitate, în acest caz, Primăria, se realizează prin depunerea la sediul acesteia a unei cereri, împreună cu un dosar ce conţine următoarele acte:

  • copie după Certificatul de urbanism;
  • extrasul de carte funciară pe suprafaţa căruia se doreşte realizarea construcţiei (copie legalizată);
  • DTAC-ul (Documentaţia Tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire), mai exact proiectul viitoarei construcţii;
  • o serie de avize şi acorduri care pot varia în funcţie de fiecare proiect în parte şi care sunt stabilite în baza Certificatului de urbanism (de exemplu, avizul Ministerului Culturii şi Cultelor dacă vrei să construieşti într-o zonă istorică);
  • dovada că ai achitat taxele aferente acestei proceduri.


În cât timp se eliberează o autorizaţie de construcţie?

 

Orice autorizaţie de construcţie se eliberează în maxim 30 de zile dacă dosarul depus este corect şi complet însă, trebuie luat în calcul şi perioada pentru obţinerea Certificatului de urbanism (tot 30 de zile), respectiv a avizelor şi acordurilor menţionate.

 

Dacă nu vrei să pierzi timp şi ţi-ai dori ca cineva să te ajute la întocmirea documentaţiei, oricând ai nevoie de o autorizaţie de construcţie poţi conta pe echipa noastră! În plus, colaborarea pe care o avem cu un arhitect ne permite să ne ocupăm de orice chestiune în legătură cu obţinerea acestui act.

Poate sunteți interesați și de:
Intabulări

Intabularea și cadastrul sunt formalități pe care trebuie să le indepliniți pentru a vă asigura legalitatea proprietății.

Dezmembrari cadastrale

Este operația tehnică de împarțire a unei suprafețe în mai multe suprafețe egale sau inegale.

Trasare limite proprietate

Dețineți un imobil și doriți trasarea acestuia (înțărușarea terenului)?

Planuri de situaţie

Aveți nevoie de planul de situație?

Valorile ce ne orientează activitatea:
  • Servicii impecabile, fără jumătăți de măsură, fără superficialitate;
  • Încredere și responsabilitate;
  • Viziune;
  • Valorificarea timpului și a informației;
  • Calitate și profesionalism;
  • Adaptare la programul beneficiarului;
  • Disciplină;
  • Inovație;
  • Devotament, seriozitate și, nu în ultimul rând, punctualitate.
Pentru informaţii suplimentare specifice situaţiei dumneavoastră sau eventuale colaborări: